
Algemene
voorwaarden
Welkom bij de Algemene Voorwaarden: Geen Paniek, Je Zit Goed!
Je hebt het vast al gehoord: "Lezen van de algemene voorwaarden is als het eten van spruitjes – niemand doet het graag, maar het is wel goed voor je." 🥦 Geen zorgen, wij hebben het saai maken geprobeerd, maar zelfs wij konden de verleiding niet weerstaan om het een beetje leuk te houden. Dus, leun achterover, ontspan en lees rustig verder. We beloven dat je niet in slaap valt (tenzij je al een zware dag hebt gehad, dan hopen we dat je comfortabel zit in onze taxi!). 🚖
BOEKINGEN EN VOORWAARDEN :
-
De boeking wordt bevestigd via email of sms. Zonder een (automatische) email bevestiging is uw boeking niet geldig.
-
Bij de aanvang van elk vervoer maken we een overeenkomst / offerte op volgens de Belgische wetgeving die u als klant voor het vertrek boekt of ondertekent.
-
Bij elke wijziging van uw rit en vlucht(en) heen of terug, dient u ons hiervan telefonisch of via mail op de hoogte te brengen. En word u boeking aangepast in prijs, door het aantal gewijzigde kilometers.
-
We nemen nooit meer passagiers mee dan wettelijk toegelaten.
-
Het dragen van een gordel is wettelijk verplicht. Een boete bij het niet dragen zal verhaald worden op de reiziger.
-
Roken/ dampen & gebruik van verdovende middelen of alcohol nuttigen is niet in onze voertuigen toegelaten.
-
Kosten als gevolg van schade of bevuiling aangebracht door de klant, Zal er een bedrag van €150,00- direct aan de chauffeur moeten betaald worden. Indien er hogere kosten zijn door schade of bevuiling na de betaling van de betaalde €150,00- zal de klant hiervan een factuur uitgereikt worden.
-
Dieren zijn niet toegelaten in onze voertuigen, tenzij we dit vooraf uitdrukkelijk goedkeuren.
-
We voorzien kinderzitjes of kinderstoelen gratis als u dit vooraf laat weten en we dit bevestigen. Indien u uw eigen kinderzitje meeneemt, bewaren we dit gratis tot uw terugkomst.
-
Onze chauffeurs weigeren passagiers die uitermate dronken of agressief zijn.
-
Het vervoer gebeurt onder verantwoordelijkheid van de klant, doch doet Ark Travel al het mogelijke om personen of goederen tijdig op hun plaats van bestemming te brengen.
-
Ark Travel chauffeurs zijn verplicht om gevonden voorwerpen binnen 24 uur te melden. Maar wat helaas vaker gebeurt, is dat niet de chauffeur, maar de volgende klant in de taxi uw voorwerp vindt. De klant blijft ten allen tijde aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van zijn goederen.
-
Afwijkingen van onze standaard dienstverlening kunnen mits onderlinge overeenkomst. Voor deze afwijkingen kunnen meerkosten aangerekend worden die de klant op voorhand zal meegedeeld worden.
-
Een factuur krijgt u automatisch bij uw boeking, zonder boeking kunt u dit doorgeven aan uw chauffeur dan krijgt u via mail een bewijs van onze applicatie die geregistreerd staat bij Chiron. Vraag gerust uw chauffeur indien u een factuur van Ark Travel zelf wenst te ontvangen via mail.
-
Bij het niet betalen van de 1ste factuur herinnering 14 dagen na factuurherinneringsdatum, zullen wij een toeslag van 15% aanrekenen. Indien wij hierna nog steeds geen betaling mogen ontvangen zullen wij juridische stappen ondernemen of dit neerleggen bij een incassobureau.
-
Alle klachten aangaande facturen dienen te gebeuren per aangetekend schrijven en binnen de 7 dagen na factuurdatum.
ANNULATIE:
-
U hebt de mogelijkheid om maximaal 24 uur na de boeking de rit kosteloos te annuleren als er minimaal 7 dagen tussen de boeking en de rit zitten.
-
Daarna vragen wij een schadevergoeding van 50 procent van het afgesproken bedrag met een minimum van 50 euro.
-
Als u de rit 24 uur of minder voor vertrek annuleert of nalaat deze te annuleren, dient u de rit voor 100% te betalen !
VERTREK:
-
Onze ritten zijn mogelijk gecombineerd vervoer. Indien u dit niet wenst, kan u mits betaling van een toeslag van €25,00.- privé vervoer reserveren.
-
Bij vertrek wordt verwacht dat u op het afgesproken uur klaar staat.
-
Vertrek bij klant moet minstens 3 uur voor het vlucht uur zijn, anders vervalt de verantwoordelijkheid van de vervoerder (Ark Travel).
-
Vertrekkende reizigers gaan altijd voor (halen van een vlucht): landt u vroeger dan voorzien, of landt u ’s nachts tussen 01.00 u en 04.00 u gelieve er dan rekening mee te houden dat het kan zijn dat u even moet wachten.
-
Het verschuldigde bedrag betaalt u liefst met een betaalkaart of cash aan de chauffeur voor het vertrek. Bij de reservatie van een heen- en terugreis betaalt u het volledige bedrag online via onze website tijdens uw boeking of betaald u het volledige bedrag cash bij de heenreis.
-
Onze chauffeurs zijn omwille van veiligheid niet in het bezit van veel geld, mogen wij u daarom vragen om zo gepast mogelijk te betalen aub.
AANKOMST:
-
Bij terugkomst wacht de chauffeur u op in de aankomsthal met een aanduiding van “Ark Travel” of met het logo van het reisbureau.
-
In Zaventem wachten wij u op aan de Quick burgerrestaurant of JAVA koffiebar (in de aankomsthal waar u buitenkomt)
-
In andere luchthavens, cruiseterminals, locaties wacht de chauffeur u op aan de locatie die hij u doorgeeft via chat of sms.
-
Ark Travel kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen, veranderingen of annuleringen van de service door overmacht of door andere omstandigheden die niet te voorzien zijn. Doch zullen wij alles doen om dit te voorkomen. Wij volgen de vluchten via internet, en controleren de landingstijden zoals aangegeven op internet. Bij onjuiste of verkeerde vluchtgegevens van datum, uur, luchthaven, vluchtnummer of herkomst zal de chauffeur niet op u staan te wachten op de luchthaven maar wachten we op een telefonisch bericht van u dat u geland bent.
-
De chauffeur wacht één uur na landing, daarna zal hij weggaan zonder u, indien u niet laten weten hebt dat u op de luchthaven bent. Dus bij bagageproblemen of problemen van welke aard ook, steeds verwittigen om te melden dat er problemen zijn. Zo kan u het aanrekenen van extra kosten voorkomen.
-
Indien de chauffeur langer dan één uur moet wachten zonder dat u verwittigd heeft, dan wordt er een extra vergoeding gerekend, namelijk €35,00.- per uur.
-
Indien uw vluchtgegevens veranderen om de één of andere reden, of u hebt uw overstap gemist waardoor u niet tijdig op het afgesproken uur op de afgesproken luchthaven aankomt, gelieve dan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons op +32 470 09 39 01. Dan kunnen wij proberen alsnog onze planning aan te passen zodat er geen extra kosten aan verbonden zijn.
-
Bij het niet of laattijdig verwittigen van problemen van welke aard dan ook, en onze chauffeur moet nogmaals terugkeren om u op te halen, zullen deze kosten / km’s extra in rekening gebracht worden.
Op al deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing . Deze algemene voorwaarden kunnen ten allen tijden door Ark Travel gewijzigd worden.
Wanneer u een rit boekt, betekent dit dat u onze algemene voorwaarden hebt gelezen en ermee akkoord gaat.